Waardepropositie.

waardepropositie

10 Vragen en antwoorden over de waardepropositie inclusief voorbeelden In dit artikel beantwoorden we 10 vragen over de waardepropositie. Heb jij een andere vraag, stuur dan een Whatsapp-bericht via de knop rechtsonderin of stuur een mail naar info [at] goudenananas [punt] nl. Wat is een waardepropositie? Een waardepropositie vertelt precies waarom groepen mensen voor jullie […]

Doelstellingen

doelstellingen voorbeelden

Wat zijn doelstellingen? Doelstellingen zijn duidelijk gedefinieerde, specifieke en meetbare beoogde resultaten van een organisatie, cluster, afdeling, project, team en/of professional. Het schets een duidelijk beeld over de gewenste situatie die men wil behalen binnen een bepaalde tijd. Daardoor dient het als goede richtlijn en kan het motiverend werken (mits het niet alleen financiële targets […]

Sociale innovatie

Sociale innovatie De Gouden Ananas legt de betekenis uit

Wat is sociale innovatie? De betekenis van sociale innovatie gaat online alle kanten op, ook in de wetenschappelijke literatuur word je niet direct veel wijzer. Een greep uit waar het voor kan staan: In het kort hebben organisaties idealiter een innovatiestrategie, waar sociale innovatie een hoofdol inspeelt. Waarom? Dat vertel ik verderop in dit artikel. […]

Communicatiestrategie model

3x Een communicatiestrategie model om je strategie naar een hoger niveau te tillen Gaan jij en je team aan de slag met het maken van een nieuwe of het optimaliseren van de bestaande strategie voor een communicatieplan? Een communicatiestrategie model helpt je team bij het ontwikkelen van de strategie. Ze geven namelijk richting in het […]

Het waardepropositie canvas.

waardepropositie canvas goudenananas

Het waardepropositie canvas uitgelegd Het waardepropositie canvas is een handige tool op een A3 die organisaties in elke sector helpt waarde te creëren voor hun afnemers en eindgebruikers. In dit artikel leggen we je uit wat het is, hoe je het in elk type organisatie kunt toepassen en geven we je ook handige voorbeelden. Tip, […]

Organisatiedoelstellingen.

Wat zijn organisatiedoelstellingen? Organisatiedoelstellingen zijn de korte en middellange doelstellingen van een organisatie. Deze formuleert het management om de organisatie te leiden naar het realiseren van de missie en visie en daarmee de lange termijn doelstellingen. Na het formuleren van de organisatieidentiteit is het tijd voor organisatiedoelstellingen. Dat zijn de specifieke doelstellingen die een organisatie […]

De interne analyse.

Interne analyse 5 modellen voor organisaties in de non-profit en profit sector.

Heidag – hoe je hem strategisch goud maakt

Heidag organiseren goudenananas

De heidag: een strategische offsite activiteit De heidag. De strategische offsite activiteit van directies, managementteams en inmiddels ook teams in de operatie. Het moment van het jaar waarbij het leiderschap van een organisatie de gesprekken voert. Serieuze, essentiële, strategische gesprekken. Gesprekken over de gewenste toekomstige staat van de organisatie. Je staat bijna te popelen, want […]

Stappenplan SMART Communicatiedoelstellingen

Communicatiedoelstellingen smart template

SMART communicatiedoelstellingen maak je met dit stappenplan in een handomdraai. Download gratis het stappenplan SMART Communicatiedoelstellingen maken. Ontdek de 8 stappen om supersnel concrete communicatiedoelstellingen te maken voor jouw volgende communicatieplan. Zonder te twijfelen of je voldoende aansluit op de organisatiedoelstellingen. Met dit SMART communciatiedoelstellingen template overtuig je de stakeholders in een handomdraai. Kortom, stop […]

Marktsegmentatie

marktsegmentatie goudenananas

Marktsegmentatie wat is het? Hoe voer je onderzoek en analyse uit? En hoe kom je tot een concrete beschrijving? Je leest het bij de Gouden Ananas

Online brainstorming & brainstorm tools

online brainstorm tools, online brainstorming

Online brainstorming en brainstorm tools tips en voorbeelden Met de juiste online brainstorm tool, kun je van de voordelen genieten die online brainstorming biedt. In het artikel De brainstorm uitgelegd vertel ik je meer over de werkvorm. Een werkvorm om op creatieve en goede oplossingen te komen. Weet je waarop te letten bij het kiezen van werkvormen voor […]

Gedragsinterventies in en buiten organisaties

gedragsinterventies organisaties

Wat zijn gedragsinterventies? Gedragsinterventies zijn doelgerichte methoden en technieken ontworpen om gedrag te veranderen, te beïnvloeden en te verbeteren. Een goede gedragsinterventie maak je op basis van gedegen analyse. In de analysefase laat je OMA thuis (overtuigingen, meningen en vroegtijdige adviezen). Je berust je interventie op de principes van gedragswetenschappen en psychologie. Gedragsinterventies zie je […]

De nudge.

Meer weten over de nudge? En nudging? Je leest het hier

Brainstormtechnieken

brainstorm techniek evolutielijn goudenananas.nl

Brainstormtechnieken; het nut, technieken en voorbeelden Ben je op zoek naar brainstormtechnieken? Handig als je bijvoorbeeld een brainstormsessie gaat organiseren. Er bestaan talloze brainstormtechnieken. In dit artikel zet de Gouden Ananas er aantal op een rij. Ze helpen je bij de verduidelijking van het probleem, het bedenken van ideeën, het selecteren van ideeën, het verbeteren van ideeën […]

Communicatiedoelstellingen voorbeelden.

Aan de slag met je project of communicatieplan? En heb je inspiratie nodig voor de doelstellingen? Dan vind je hier 40x een communicatiedoelstelling voorbeeld!

De communicatiestrategie.

communicatiestrategie goudenananas

Wat is een communicatiestrategie? De communicatiestrategie geeft antwoord op het integrale doel, integrale communicatiedoelstellingen en aanpak van alle communicatieactiviteiten van de organisatie. Deze strategie maakt het team centraal en op strategisch, integraal niveau. Concreet biedt het de richtlijnen voor alle communicatieplannen en -activiteiten van de organisatie. Het doel van een strategie op het hoogste niveau […]

De SWOT analyse.

Wat is een SWOT analyse? Zoek je een tool voor strategische planning? Dan biedt de SWOT analyse uitkomst. Hiermee breng je namelijk de sterke en zwakke punten van een organisatie in kaart. En daarnaast de kansen en bedreigingen die zich voordoen in de omgeving waarin de organisatie opereert. Je komt tot deze inzichten door middel […]

De marketingmix.

marketingmix wat is het?

Het marketingmix model helpt organisaties met het in kaart brengen van controleerbare variabelen. Denk aan knoppen om aan te draaien. Wat het precies is en hoe je dat doet, lees je in dit artikel van adviesbureau de Gouden Ananas.

Het PDCA model

pdca model gouden ananas

Wat is het PDCA model? Het PDCA model gebruik je om continue verbetering en vernieuwing binnen een organisatie te realiseren. De vier letters zijn een acroniem, namelijk voor Plan, Do, Check en Act. Het is door management consultant Dr Edward William Deming bedacht Daarom wordt het ook wel de Deming Circle genoemd. Het plan, do, […]

Communicatiedoelstellingen.

communicatiedoelstellingen gouden ananas

Communicatiedoelstellingen: de basis Communicatiedoelstellingen, we gebruiken ze in ons professionele leven best regelmatig. Zo passen ze prima in een project-, campagne-, communicatie-, verander- of beleidsplan. Maar wat zijn communicatiedoelstellingen? Waarom zijn ze belangrijk voor je plan? En waarom zou je verder moeten kijken dan kennis-, houding- en gedragsdoelstellingen? Je leest het in dit artikel. Ook […]

30+ Chat GPT prompts voor strategische marketeers

Chat GPT prompts die marketeers verder helpen In dit artikel deel ik meer dan 30 Chat GPT prompts met je. Super handig voor je werk als strategisch marketeer. Want AI is een van de meest genoemde b2c en b2b marketingtrends. “Als Chat GPT kan ik je werk veel makkelijker maken. Ik ben getraind op het […]

Groeiambities realiseren doe je zo

groeiambities realiseren

Groeiambities Groeiambities gaan bij directeuren vaak hand in hand met een flinke dosis uitdagingen. Want hoe gaan we dat met elkaar voor elkaar krijgen? Om maar met de deur in huis te vallen een goede innovatiestrategie helpt jullie om voordelen op de markt te realiseren. Waar de focus traditioneel bij groeiambities van ondernemingen ligt op […]

De brainstorm uitgelegd

Wat is een brainstorm? Een brainstorm is een techniek om creatieve ideeën te bedenken. Hierbij gaat het over het oplossen van problemen of het bedenken van ideeën. De spontane bijdrage van alle leden van de groep wordt aangemoedigd. Een brainstorm kan vrijwel binnen elke discipline ingezet worden, zoals administratie, business control, marketing, hr, logistiek, beleidsmakers en […]

Weerstand bij nieuw gedrag.

weerstanden bij gedrag

Weerstanden bij gedrag Je bent bezig om bepaald gedrag te veranderen, omdat de je bepaald doelgedrag wilt realiseren. Helaas kom je niet verder dan veel weerstand. Waar ligt dat aan? Dit kan zitten in psychologische weerstanden bij de doelgroepen. Je leest er meer over in dit artikel.Wil je direct aan de slag met verandering? Download mijn 30 tips, […]

Template marketingplan.

marketingplan template gratis download

Optimaliseer je strategie met ons Template Marketingplan Ben je op zoek naar een effectief template marketingplan om je groeiambities te realiseren? Het gratis Gouden Template Marketingplan is speciaal ontworpen voor bedrijven in de zakelijke dienstverlening die streven naar meer focus en resultaat in hun b2b marketingstrategie. Waarom kiezen voor het Gouden Template Marketingplan? Er zijn […]

Strategische doelen

Strategische doelen 10 vragen & antwoorden 1. Wat zijn strategische doelen? Met strategische doelen omschrijft een organisatie wat ze op lange termijn wil bereiken. Hiermee bepaal je als leiderschapsteam waar de organisatie naartoe wil groeien en/of welke impact ze wil hebben op haar omgeving. 2. Wat is het verschil tussen de missie en een strategisch […]

Wat is design thinking?

wat is design thinking? De Gouden Ananas legt het uit

Wil je met design thinking een idee uitwerken of een project een creatieve en versnellende draai geven? Lees hier wat het is. Hulp nodig? We helpen je graag