Marketingadvies alla marketingadviesbureau de Gouden Ananas

Voor integraal marketingadvies dat jullie helpt bij groeivraagstukken ben je hier bij de juiste ananas. Ons marketingadviesbureau helpt al meer dan 10 jaar directies met ambitieuze vraagstukken. Denk aan groei door het aanboren van nieuwe marktsegment, meer innovatie door een innovatiestrategie, groei in het aantal medewerkers of simpelweg in aantal klanten.

marketingadvies van marketingadviesbureau de gouden ananas

Omdat we bij ons marketingadviesbureau graag helpen om te versnellen. Krijg je een cadeautje, namelijk het Gouden Marketingplan template. Het is geschikt voor directie- en managementteams met een groeiambitie. De ervaring leert dat de onderwerpen in het template houvast bieden bij groeiambitie, hopelijk helpt het jullie ook op weg.

marketingplan template download gratis

Wie gingen je voor?

Zoals gezegd adviseert de Gouden Ananas inmiddels al 10 jaar directies en managementteams zoals die van jou. Een kleine greep van organisaties die we verder hebben mogen helpen.

klanten goudenananas

Algemeen directeur van een ICT-bedrijf.

“Ik vond de samenwerking heel fijn en ik heb veel van Sayna geleerd.”

Gouden Werkwijze van de marketingadviseurs

Bij ons marketingadviesbureau kun je kiezen uit een marketingadviesabonnement of werken op projectbasis. Wat jullie het beste past.

Terug naar de werkwijze. In het kort doen doen we wat er nodig is. Vaak ziet ons werk er in de basis als volgt uit.

Identiteit

In ons marketingadvies richten we ons op de gehele organisatie. Dus nemen we de organisatieidentiteit, je kent het wel de organisatiemissie, de strategische visie, de kernwaarden en de organisatiestrategie, onder de loep. We analyseren deze (gap-analyse) om te kijken of zich verbeterkansen schuilhouden. Want beste directeur, de identiteit is het kloppende hart van de organisatie én dus de groeiambitie.

Businessmodel

De strategie en organisatiedoelen vertalen we naar een (nieuw of verbeterd) businessmodel. In de afgelopen jaren mocht onze marketingadviseur hier al meer dan 100 ondernemers en hun teams bij adviseren. De grap? De meeste directie- en managementteams hadden nog nooit (eigenlijk is het niet zo grappig…) hun businessmodel in kaart gebracht. Bijzonder, maar gelukkig is het na een Goudensessie altijd de laatste keer dat dit kan worden gezegd.

Gouden werkwijze Marketingadviseur gouden ananas

Marktsegmenten en doelgroepen

Denk verder aan doelgroepanalyse, de definiëring van (nieuwe) marktsegmenten en doelgroep bepaling. De marketingadviseurs van de Gouden Ananas zijn generalistisch en nemen brede kennis en ervaring mee. We kunnen daarom echt leveren wat nodig is om jullie te laten versnellen. Zo kunnen we jouw team laten zien hoe je onderzoek doet, zoals we bij diverse organisaties deden. Of we kunnen dit bij kleinschalig onderzoek zelf oppakken. Indien het te veel werk omvat besteden we dit uit en coördineren we de voortgang.

Advisering

Integraal marketingadvies met marketingstrategieën voor de gehele marketingmix.

En tot slot helpt ons Marketingadviesbureau ook bij de implementatie en realisatie. Dat kan vanuit projectmanagement of de aansturing van de uitrol binnen en buiten jullie organisatie. Zo hebben we diverse keren training on the job gefaciliteerd. Of marketingteams geworven. Kortom, zoals we aan het begin al zeiden, we doen wat nodig is.

Bedrijfskundig marketingadvies

Stel je voor je zoekt een marketingadviesbureau dat bedrijfskundig marketingadvies kan geven. Dat is best specifiek, op het moment dat je dit intypt in Google is de kans groot dat je bij een marketingadviesbureau uitkomt dat zich hoofdzakelijk richt op marketing, marketingcommunicatie of simpelweg promotie uit Porter’s mix. Zoals je hier boven hebt kunnen lezen helpen wij je wel met bedrijfskundig marketingadvies, alles om de ambities te helpen vormgeven en realisatie te helpen versnellen.

Wat je ook doet, doe één van deze twee dingen vandaag nog:

Tot zover deze Gouden introductie van ons marketingadviesbureau. Voor je gaat, we zijn natuurlijk ook nieuwsgierig naar jouw organisatie… Dus wat je ook doet voordat je verder gaat met je werkzaamheden van de dag;

  1. Als je het nog niet hebt gedaan, download gratis het Marketingplan Template op basis van 10+ jaar marketingadvisering.
  2. Laat van je horen; neem contact op en laat weten wat je van ons denkt, wat je vragen zijn of wat jullie uitdaging is. Snel contact leggen, is tenslotte de enige manier om jullie ambities in stroom versnellende plannen te veranderen.

Bedankt voor je tijd en een fijne dag toegewenst!