Leer in één dagdeel betere doelgroep bepaling
Effectieve doelgroep bepaling begint vandaag – zet 1.001 opties om in concrete doelgroepen.
Als management van of marketeer bij een mkb-bedrijf wil je hyperfocus op waardecreatie voor doelgroepen. Hiervoor is doelgroep bepaling cruciaal. Want voor wie voegen we de meeste waarde toe?
Loop je vast als het gaat om goede doelgroepanalyses om tot een scherpe doelgroep bepaling te komen? Dan is dit de marketingworkshop voor jou!
De workshop doelgroep bepaling in een ananasschil
- Duur: 4 uur
- Unieke methodiek: aan de hand van de serious game leer je de in- en outs
- Investering p.p.: € 499 exclusief 21% btw, 10% korting bij meerdere inschrijvingen*
- Deelnemers: gaat door bij inschrijving van 4 deelnemers
- Locatie: ‘s-Hertogenbosch
- Incompany: vanaf € 2.499 op locatie
Over deze unieke workshop doelgroep bepaling
Voor wie?
Deze workshop stakeholder management is ontwikkeld voor professionals die strategische of tactische keuze moeten maken rondom dit thema. Maar eigenlijk niet goed weten hoe je dit aanpakt. Want hoe begin je een doelgroepanalyse? Hoe maak je een doelgroepomschrijving? En hoe zorg je dat je interne stakeholder management up-to-speed is. Simpelweg om te voorkomen dat je de discussie telkens opnieuw moet aangaan. Zodat jullie kunnen beginnen met het aanpakken van de marketingmix om optimaal resultaat te behalen voor de gekozen doelgroep(en).
Waarom deze workshop het antwoord is op jouw kennisbehoefte?
- Je hebt al basiskennis, maar mist slagvaardigheid.
- Je mist kennis over het echt in kaart brengen van de doelgroep, zodat je weet de behoeften, context en eisen van de doelgroep is.
- Daarom loop je vast bij het ontwikkelen van een succesvolle b2b marketingstrategie, marketingplannen, laat staan het optimaliseren van de mix.
Want, hoe breng je die in kaart? Precies dat leer ik je in deze praktische workshop doelgroep bepaling van b2b marketingbureau de Gouden Ananas.
Resultaat
Tijdens de workshop doelgroep bepaling doorlopen we samen de onderdelen van doelgroep bepaling. Met als uitkomst dat je de volgende dag je inzichten kunt versterken met onderzoek. Doordat de workshop praktijkgericht is, kun je het geleerde direct toepassen in de praktijk.
Ben je benieuwd naar de game? Bekijk onderstaande video
Wat leer je tijdens de workshop doelgroep bepaling?
- Tijdens deze workshop behandelen we diverse onderdelen op basis van onder andere het waardepropositie-canvas en businessmodel.
- Dit betekent dat je de inzichten direct kunt toepassen.
- Dat doen we aan de hand van een bewezen serious game Het Doelgroepen-spel.
- Het eindresultaat? Een geprioriteerde top 3, waarmee je de volgende dag direct verder kunt.
Waarom gebruiken we serious game voor deze workshop doelgroep bepaling?
- Het Doelgroepen-spel is een game ontwikkeld om snel kennis over te dragen over doelgroep bepaling, terwijl we keuzes maken over doelgroepen.
- Je wordt stap voor stap meegenomen in het proces door een ervaren facilitator. Zo leer je hoe je de ‘buitenwereld’ binnenhaalt.
- Op basis van verrijkte inzichten, verschillende perspectieven en belevingswerelden leer je ze beter te begrijpen en te bereiken.
- Zo leer je in een halve dag waar je nu eigenlijk begint met het in kaart brengen van doelgroepen.
- Met deze kennis kun je verder met je onderzoek en het schrijven van je strategie of plan.
- En dat levert meer effect op bij het vermarkten van je merk, dienst of product.
Waarom kiezen we voor serious gaming bij deze workshop doelgroep bepaling?
Allereerst is serious gaming een goede manier om kennis over te dragen en te beleven. Dat wordt onderstreept door wetenschappelijke onderzoek, waaruit blijkt dat de inzet van serious games de resultaten van trainingen beter maakt. Dat ligt onder andere aan de autonomie die een deelnemer behoudt en de overdracht van kennis en vaardigheden, simpelweg door te doen en te leren (Elsevier).
Ten tweede toont kleinschalig onderzoek aan in hoeverre kennis op lange termijn beklijft op basis van de gebruikte didactische methodiek. Ook hier komt gaming beter uit de verf dan een reguliere training (Short and long term benefits of enjoyment and learning within a serious game).
Te behalen
Je krijgt een certificaat van deelname van de Gouden Ananas.
De trainer
Sayna de Voogd is strategisch adviseur en heeft de afgelopen 13 jaar veel stakeholdersanalyses en doelgroepenanalyses voor bedrijven uitgevoerd. Ze ontwikkelde 10 jaar geleden haar eerste serious game Doelgroepen bepalen, wat steevast onderdeel is van haar strategietrajecten. Met deze game gaan we aan de slag tijdens deze workshop. Als ervaren facilitator van heisessies en marketingworkshops begeleidt ze je gedurende de workshop. Daarnaast staat ze bekend om haar energie, grondige kennis en onderbouwde antwoorden. Maar eerlijk is eerlijk, weet ze iets niet, dan zoekt ze het voor je uit. Daarnaast is ze gastdocent op onder andere Hogeschool Utrecht en MBO Utrecht.
Je kunt Sayna onder andere kennen van artikelen op Nu.nl, Accountant.nl en Frankwatching.
.
Data
- Donderdag 12 december 2024 – ‘s-Hertogenbosch
- Dinsdag 14 januari 2025 – ‘s-Hertogenbosch
- Woensdag 12 februari 2025 – ‘s-Hertogenbosch
Prijs open inschrijving
De investering voor deze workshop doelgroep bepaling € 499 exclusief 21% btw. Dit is inclusief de locatie, lunch en canvas. Schrijf je met meerdere collega’s in? Dan ontvangen jullie allemaal 10% korting op de inschrijving.
De workshop gaat door bij een minimale inschrijving van 6 deelnemers. Het maximale aantal deelnemers is 12.
Prijs incompany
Wil je met een groep collega’s deze training afnemen? Dat kan, want de workshop doelgroep bepaling wordt ook incompany aangeboden. Plan hieronder een intakegesprek in dan bespreken we wat de behoefte is en hoe we de training op maat kunnen maken. Wil je liever direct een offerte ontvangen? Neem dan contact op.
Anderen bekeken ook de Training stakeholder management.
Schrijf je vandaag nog in en ontdek hoe je stakeholdermanagement naar het volgende niveau tilt.
Wil je je aanmelden? Vul onderstaand formulier in. Mocht de desbetreffende datum onvoldoende deelnemers hebben, dan schuift je inschrijving in overleg door naar de maand erna.