B2B marketingstrategie. Versnel op de groeiambitie door focus.

Als marketingbedrijf helpen we directeuren in de zakelijke dienstverlening bij het behalen van hun groeiambities. Daar kan de b2b marketingstrategie natuurlijk niet bij ontbreken. We adviseren hierbij over de hele marketingmix. Want op die manier creëren we samen een aanpak waardoor jullie werken aan duurzaam succes.

Hoe we dat aanpakken? Allereerst door de organisatiekern in kaart te brengen. Deze bestaat onder andere uit de missie en visie, de organisatiedoelstellingen en -strategie. Dit noemen we de gewenste situatie. Vervolgens brengen we door middel van onderzoek de huidige situatie in kaart. Denk hierbij aan markt-, klant-, medewerker- en doelgroepenonderzoek. In de strategiefase vertalen we de inzichten naar de b2b marketingstrategie en verwerken we dit in een strategisch marketingplan.

Hoe ontwikkelen we een b2b marketingstrategie die jullie helpt de ambities te behalen?

Onderstaand een inkijkje in onze werkwijze.

organisatiekern

De organisatiekern vormt de basis van het advies. We nemen deze kritisch onder de loep en vullen waar nodig aan. Dit vormt de gewenste situatie.

Lees meer >

b2b marketingbedrijf marktonderzoek

Met onder andere medewerkers-, klant-, markt- en trendonderzoeken, brengen we de huidige situatie, kansen en bedreigingen beter in kaart.

Onderzoek doen >

marketingbedrijf b2b marketingstrategie

We dichten het gat tussen de huidige en gewenste situatie met de strategie, deze bevat onder andere de marketingmix, het businessmodel en de proposities. Zo draai je aan de juiste knoppen.

Meer over b2b marketingstrategie >

marketingbedrijf - optimalisatie resultaten Bljiven verbeteren

Natuurlijk helpen we je team bij de implementatie en optimalisatie om de groeidoelstellingen te behalen. Ook tackelen we nieuwe bedrijfsproblemen op basis van de strategie.

Lees meer >


b2b marketingstrategie gouden ananas

De b2b marketingstrategie helpt te versnellen door het aanbrengen van focus

De strategie geeft antwoord op wat we in de mix van marketing ander moeten doen om de doelstellingen te behalen. Onderdelen van de mix zijn jullie medewerkers, de diensten, de prijsstelling, de distributie, de processen, het bewijs van kwaliteit en MVO. Ook herijken we indien nodig het businessmodel en de waardeproposities op basis van de onderzoeksinzichten. Dit komt samen in de b2b marketingstrategie.



In de praktijk

In de praktijk komt er naast de strategie vaak ook een plan van aanpak op meer procesmatige zaken om het laaghangende fruit te oogsten.

Zo bleek dat een klant, een incassokantoor, de financiële gezondheid van de klant van de klant echt belangrijk vond. Maar dit bleek niet uit de onbegrijpelijke taal die ze gebruikte in brieven naar diezelfde groep. Dus zorgden we dat de communicatie op B1-niveau werd herschreven. Ook was de bereikbaarheid vooral ingericht op hoe het bedrijf het prettig vond, dus werd deze uitgebreid met andere communicatiekanalen. Bij deze, maar ook andere klanten hielden we ook arbeidscontracten, facturen en werkprocessen tegen het licht van de strategie en zorgde dat deze beter overeenkomen met de gewenste situatie. Hieronder de ervaring van een directeur van ICT-bedrijf.

Deliverable b2b marketingstrategie

Het adviesplan leveren we inclusief een samenvatting op 1 a4, zodat het kan worden geïmplementeerd. Op die manier kan een team aan de slag met de volgende fase; de implementatie en continu verbeteren.

Contact met de gouden ananas

Zij profiteerden al van onze aanpak

Deze bedrijven gingen je voor



Klaar voor een gouden b2b marketingstrategie?

Laten we kennismaken. Plan een vrijblijvende kennismaking in op het moment dat het beste uitkomt.