De Gouden training stakeholder management

Effectief stakeholder management begint hier – zet invloed om in impact.

Wil je inzicht in wat stakeholders echt drijft en hoe je effectief kunt communiceren?

Deze training stakeholder management gaat verder waar eerder gevolgde trainingen stopten. Namelijk met de actiemodus. Ontdek hoe je stakeholder management uitvoert; identificeren, prioriteren en betrekken. Simpelweg door ze echt te leren kennen. Zodat je het kunt vertalen naar een succesvolle communicatiestrategie.

Sta je op dit punt in je carrière? Dan is deze training stakeholder management precies wat je zoekt.

De training stakeholder management in een ananasschil

Over de Gouden stakeholder management training

Voor wie?

Deze workshop stakeholder management is ontwikkeld voor professionals die bekend zijn de basis van het managen, het in kaart brengen van stakeholders en stakeholdersanalyses uitvoeren. Daarom is de training stakeholder management ontwikkeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen in hoe je meer over stakeholders komt te weten en hoe je ze beter kunt bereiken.

Waarom deze training het antwoord is op jouw kennisbehoefte?

  • Je hebt al ruime basiskennis en ervaring in de typische tools.
  • Je merkt dat deze eigenlijk te kort schieten als het gaat om echt begrip van de behoeften, context en eisen van de stakeholders.

Want, hoe breng je die in kaart? Precies dat leer ik je in deze stakeholder management training. Deze training is dan ook praktischer van aard dan wat je bent gewend.

Resultaat

Beter begrip van het in kaart brengen van behoefte, gebruikte kanalen en context van stakeholdergroepen. Dit helpt je om een beter communicatieplan te schrijven en uit te voeren.

Wat leer je tijdens de training stakeholder management?

Toelichting op de toepassing van de serious game voor deze training stakeholder management

  • De Gouden Expeditie is een innovatieve serious game die je helpt inzichten te krijgen over een stakeholdergroep.
  • Of je nu beleids- of projectplannen schrijft deze game leert je hoe je de ‘buitenwereld’ binnenhaalt.
  • Op basis van verrijkte inzichten, verschillende perspectieven en belevingswerelden leer je ze beter te begrijpen en te bereiken.
  • Je leert waar je nu eigenlijk begint met het in kaart brengen en stakeholderonderzoek en hoe je dit aanpakt.
  • Deze kennis verwerk je vervolgens in het communicatieplan.
  • En dat levert meer effect op bij het managen van belanghebbenden.
Training stakeholder management Gouden Ananas

Waarom is er gekozen voor serious gaming bij deze training stakeholder management?

Serious gaming is een goede manier om kennis te ervaren en over te dragen. Diverse wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat met de inzet van serious games de resultaten van trainingen beter worden. Dat kan worden toegewezen aan de autonomie die een speler heeft en de overdracht van kennis en vaardigheden, door deze te leren door te doen (Elsevier).

Er is ook kleinschalig onderzoek gedaan in hoeverre kennis op lange termijn beklijft, ook hier komt gaming beter uit de verf dan een reguliere training (Short and long term benefits of enjoyment and learning within a serious game). Ook een internationale casestudy bij KPMG toont het succes van deze werkvorm aan.

Dat brengt de volgende voordelen mee

Marketingbureau de Gouden Ananas gelooft dat het delen van kennis waardevol en leuk moet zijn. Dit zijn de voordelen van een werkvorm als serious gaming:

Competitief en leuk

Je gaat met je team op ontdekkingsreis met als doel meer te weten te komen over een stakeholdergroep.

Stakeholders workshop

Leerzaam en effectief

Creëer gedetailleerde portretten van doelgroepen, met het unieke canvas en ontwikkel beter afgestemde plannen.

Training inzichten in stakeholders

Diverse activiteiten

Denk aan het kiezen van teamrollen, verkenningsopdrachten, gelukskaarten en excursies!

De verhaallijn van de game: Oeps je bent gestrand

De verhaallijn van het spel is dat jullie zijn gestrand tijdens het maken van het communicatieplan voor de stakeholders van een beleids- en/of projectplan. Waarom?

Te behalen

Je krijgt een deelname certificaat van de Gouden Ananas.

De trainer

Sayna de Voogd is strategisch adviseur en heeft de afgelopen 13 jaar veel stakeholdersanalyses en doelgroepenanalyses voor bedrijven uitgevoerd. Tien jaar geleden ontwikkelde ze haar eerste serious game, welke we gebruiken in de Workshop Doelgroep bepaling. Ze is een ervaren facilitator van heisessies en marketingworkshops. Daarnaast staat ze staat bekend om haar energie, grondige kennis en onderbouwde antwoorden. Maar eerlijk is eerlijk, weet ze iets niet, dan zoekt ze het voor je uit. Daarnaast is ze gastdocent op onder andere Hogeschool Utrecht en MBO Utrecht.

Je kunt Sayna onder andere kennen van artikelen op Nu.nl, Accountant.nl en Frankwatching.

.

Data

Prijs openinschrijving

De investering voor deze training stakeholder management is € 850 exclusief 21% btw. Dit is inclusief de locatie, lunch en canvas. Schrijf je met meerdere collega’s in? Dan ontvangen jullie allemaal 10% korting op de inschrijving.

De training stakeholder management gaat door bij een minimale inschrijving van 6 deelnemers. Het maximale aantal deelnemers is 12.

Prijs incompany

Wil je met een groep collega’s deze training afnemen? Dat kan, want de workshop stakeholder management wordt ook incompany aangeboden. Plan hieronder een intakegesprek in dan bespreken we wat de behoefte is en hoe we de training op maat kunnen maken. Wil je liever direct een offerte ontvangen? Neem dan contact op.

Schrijf je vandaag nog in en ontdek hoe je stakeholdermanagement naar het volgende niveau tilt.

Wil je je aanmelden? Vul onderstaand formulier in. Mocht de desbetreffende datum niet voldoende deelnemers hebben dan schuift je inschrijving in overleg door naar de maand erna.

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Naam
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden van de Gouden Ananas