Eugène van Ninety Eight over zijn deelname aan de serious game het Doelgroepen-spel
Serious gaming werkt dat?
Eugène deelt zijn ervaring met het Doelgroepen-spel van de Gouden Ananas
Helemaal te gek: de serious game Doelgroep bepalen werd eerder al genomineerd voor de MKB Innovatie top 100! Eugène Boeldak nam deel aan de training ‘Focus op de markt’, onderdeel van het trainingsprogramma van de Utrechtse Ondernemers Academie. Hier gaf Sayna zo nu en dan training als het gaat over de onderwerpen ‘klantsegmenten’, ‘waardepropositie’ en ‘kanalen’ uit het business model canvas. In deze video deelt Eugène zijn ervaring met de training.
Hij is oprichter van Ninety Eight, een bedrijf dat zich bezig houdt met gameful performance improvement. Hierbij staan spel en spelelementen centraal om mensen te helpen zaken te leren of gedrag te veranderen.
Tijdens de trainingssessie kon de groep de doelgroepen concretiseren. Eugène is met name gecharmeerd door het enthousiasme van Sayna én de serious game: Het Doelgroepen-spel, waarmee je diverse aspecten van de doelgroep helder krijgt. Door het spelelement voelt het proces als vanzelf, de tijd vliegt voorbij en dat betekent dat de groep erg betrokken was.
Over de serious game Het Doelgroepen-spel
Het Doelgroepen-spel is ontwikkeld door Sayna de Voogd, oprichter van en strateeg bij de Gouden Ananas. Ze ontwikkelde deze serious game om zoveel mogelijk stakeholders binnen het bedrijf te betrekken bij de doelgroepbepaling in het kader van strategische keuzes rondom innovatie, business model en marketing. Deze betrokkenheid, en het begrip waarom er voor doelgroepen wordt gekozen én hoe je doelgroepen leert kennen is een cruciale voor de moderne onderneming. Inmiddels is het doelgroepen-spel een vast onderdeel van de strategische adviestrajecten van de Gouden Ananas. Tevens zetten we het in om startende/sociaal ondernemers te helpen sneller een succes van hun bedrijf te maken.
Het spel is standaard onderdeel van onze werkwijze. Zo zetten we het onder andere in voor deze b2b webshop zonder klanten. Je kunt je hier inschrijven voor een workshop doelgroep bepaling
Bekijk bij interesse ook onze marketingworkshops. Of de unieke workshop doelgroep bepaling. Wil je liever de marketing uitbesteden? Klik hier.
Ook interessant ontdek hoe je commuciatiedoelstellingen opstelt voor je volgende project.