Landal GreenParks: innovacation@Landal

Landal Greenparks, ja die van de vakantieparken kent haast iedereen wel. Het bedrijf is diverse keren verkozen tot beste werkgever in zijn sector. Elk jaar komt de top van het jaar (uit 4+ landen) bij elkaar om ervaringen te delen en de focus op het komend jaar te leggen. Bij een dergelijke bijeenkomst was de aftrap van innovacation@Landal, waar de Gouden Ananas samen met partner Pridea een faciliterende rol hadden.

Landal wilde namelijk de ideekracht van medewerkers effectief benutten. Onze rol? Het innovatieproduct mede helpen vormgeven, de interne marketingcommunicatie van innovacation@Landal: het bereiken, boeien, binden, enthousiasmeren en aanzetten tot actie van medewerkers. 

“Er is een boel losgemaakt in goede sfeer. Mooi om dat te zien en te ervaren.  Het overtrof mijn verwachtingen en zo hebben we een mooie basis en heel veel ideeën om mee verder te gaan.”-Jeroen (COO).

Daarnaast hielpen we door middel van het marketing abonnement ook de interne promotie van de niewue manier van werken.

Tweet

Enkele van de resultaten:

Innovacation@Landal

Gedurende het jaar hielp de Gouden Ananas met marketingcommunicatie bij de continue toestroom van ideeën, verslaglegging van de successen en learnings en het bedenken en realiseren van nieuwe werkvormen.

Boostcamps

Naast dat we de interne marketingcommunicatie verzorgden, waren we een waardevolle partner bij sessies met de betrokken medewerkers. En dachten we mee aan creatieve werkvormen zoals de idee-Boostcamps. Waar we naast verslaglegging ook actief scherpe vragen stelden aan de deelnemers en meedachten in oplossingen.

De Januari bijeenkomst

De Gouden Ananas was betrokken bij de voorbereiding en de realisatie van een programma onderdeel van de januari bijeenkomst 2016 van Landal. Hier waren 3 stromen: the battle (verschillende groepen strijden om de beste oplossing voor een idee/challenge, solution today (verzamelde ideeën werden direct uitgevoerd) en de idee storm (nieuwe ideeën bedenken). De idee storm verzorgde Sayna. Uiteraard maakte ze daar een van haar klassieke bloopers “Denk groot en creatief, want alles is fout en niets is goed….” – uh… Maar goed leidde wel tot meer dan 50 nieuwe ideeën in een paar uur tijd, niet slecht toch.

Over Landal GreenParks
Landal GreenParks is een dynamische organisatie die toonaangevend is in het management, beheer en verhuur van bungalowparken. Landal beschikt over ruim 75 parken met totaal meer dan circa 13.500 bungalows. Er werken ca. 2.650 medewerkers bij Landal GreenParks. Met 52 parken in Nederland bezet Landal de eerste plaats van de Nederlandse aanbieders van bungalowparken. Buiten de landsgrenzen beschikt Landal over parken in Duitsland, België, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië en Hongarije. Acht van de parken beschikken over een camping, met in totaal ruim 1.300 campingplaatsen.

Heb je een hulpvraag of wil je kennismaken? 

Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking. 

Verder

Marketingbedrijf de Gouden Ananas deelt graag haar kennis, bijvoorbeeld als gastdocent bij de Hogeschool Utrecht. Communicatietrainingen bij Dierenambulance Amersfoort en het Longfonds. Een herpositionering van hypotheekadvies. Een strategische herpositionering van Herrmann. Of het doen van onderzoek voor de ODRU.