Versnel jullie groei met strategisch marketingadvies

marketingadvies van marketingadviesbureau de gouden ananas

Hebben jullie behoefte aan onderbouwt en doelgericht marketingadvies? Laat je helpen door een ervaren marketingadviseur van de Gouden Ananas.

Als algemeen of commercieel directeur, ken je ongetwijfeld de uitdagingen van stilstand op marketinggebied. Jullie hakken geen knopen door en blijven in gesprek zonder actie. Zonde, want het belemmerd jullie in het realiseren van de ambities.

De tijd van vage doelstellingen of het ontbreken van eigenaarschap is voorbij. Want met strategisch marketingadvies kunnen jullie de ambities bereiken. Meer weten? Lees snel verder.

Hebben jullie last van het ontbreken van strategisch marketingadvies? Dit herken je onder andere doordat het management- of commericële team geen keuzes kan maken als het gaat om doelgroepbepaling. Het ontbreken aan kennis en ervaring om een integrale b2b marketingstrategie vorm te geven. Ook kan het voelen alsof het fundament voor de marketingactiviteiten ontbreekt. Je kent het wel een fanatieke verkoper biedt een plaats op een beurs aan. Of probeert online marketing dienstverlening te verkopen. Maar eigenlijk past het niet in een plan, want die is er niet. Toch willen jullie als managementteam wel heel graag vooruit.

De marketingadviseurs van ons b2b marketingbureau kennen deze struggles als geen ander. Want we helpen al meer dan 10 jaar organisaties die met dezelfde uitdagingen te maken hebben.

Wil je liever een externe marketingafdeling bekijk dan onze dienst marketing uitbesteden.

Deze bedrijven gingen je voor

Stel je voor: jullie gaan nog gerichter aan de slag met het behalen van de doelstellingen op basis van strategisch marketingadvies

Klinkt goed niet waar? Maar gelukkig is het geen onhaalbare situatie, want doordat onze marketingadviseurs al 10 jaar organisaties zoals die van jou adviseren, kunnen we jullie ook verder helpen. Zo hielp de Gouden Ananas directeuren van zakelijke en financiële dienstverleners met 50-150 medewerkers. Op basis van die ervaring heeft oprichter en marketingadviseur Sayna de Voogd een werkwijze ontwikkeld waardoor het haalbaar is in slechts 1,5 maand. Waarom in 1,5 maand? Je wilt plannen onderbouwen, om tot een gedegen uitwerking te komen. Maar je weet pas of het werkt als je de strategie toepast.

De wereld om ons heen verandert snel, dus adviesplannen moet snel ontwikkeld worden om getest te en geoptimaliseerd. Dat kan met de Gouden aanpak. Daarnaast biedt b2b marektingbureau de Gouden Ananas meer dan alleen advies; we bieden een strategische partner die je helpt om de ambitieuze doelen en organisatiestrategie te realiseren.

Let op, zoek je een online b2b marketingbureau die helpt met het maken van online campagnes dan zijn we niet de juiste partij. Zoek je een marketingbureau dat de marketingmix strategische invulling geeft vanuit strategie, dan zijn we dat wel. Want, ja online marketing hoort bij die mix, maar staat niet op zichzelf (kortom, we gaan verder dan Kotler’s P van promotie). Dat vinden onze klanten wel zo prettig en belangrijk. Hoe zie jij dat?

Daarom schakel je de Gouden Ananas

  • Meer dan 10 jaar ervaring
    Met deze ervaring hebben we al vele teams en organisaties geadviseerd en helpen versneleln.
  • Advies over de gehele marketingmix.
    Je haalt met één bureau, één adviseur brede kennis in huis.
    Je zit dus goed van advies over de identiteit, businessmodel, marktsegmentatie, doelgroepenselectie tot de strategie.
  • Fun
    Naast succesvol staat plezier in de samenwerking boven aan onze lijst van kernwaarden.

Hoe we jullie helpen met strategisch marketingadvies?

De Gouden Ananas heeft door de jaren heen een werkproces ontwikkeld, die er voor zorgt dat bedrijven al binnen 1,5 maand van geen marketingadviesplan naar een uitvoerbaar plan gaan. Onder begeleiding van een ananasmarketeer pakken we de organisatieidentiteit, de doelstellingen, de waardepropositie, het businessmodel, de marketingstrategie en het marketingplan aan. Daar vertelt adviseur Sayna je graag meer over tijdens de gratis adviescall. Dit doen we samen met het managementteam en de medewerkers die het in de praktijk moeten brengen. Zo voorkomen we tijdens het proces eventuele weerstand en zijn jullie na 1,5 maand ook echt klaar om het marketingadvies te implementeren. Uiteraard ondersteunt de ananasadviseur indien nodig bij de implementatie. Denk bijvoorbeeld aan het opzetten of trainen van het sales- en marketingteam of projectmanagement.

Hoe bevalt het klanten om samen met ons aan hun marketingadvies te werken?

Wil je direct weten of we jullie marketingadvies kunnen geven? Plan dan een gratis adviescall in

Want dan krijg je binnen 30 minuten inzicht in de pijnpunten en concrete adviezen om verder te gaan. Onze gratis adviescall is jouw eerste stap naar helderheid en actie. Geen lange wachttijden, geen vage beloften. Want we kijken er naar uit je te helpen.

Zo werken we aan strategisch marketingadvies

Onze klanten variëren van zakelijke dienstverleners, b2b e-commercebedrijven tot start-ups. Wat ze gemeen hebben, is dat ze dankzij onze strategische aanpak nieuwe markten hebben aangeboord, inventieve groeistrategieën hebben ontwikkeld en hun klanten- en medewerkersbestand hebben uitgebreid. Hieronder zie je op hoofdlijnen onze werkwijze:

Gouden werkwijze Marketingadviseur gouden ananas

Plan je gratis adviescall nu in en zet de eerste stap naar verandering en groei

Je bent nog altijd aan het lezen, mooi. Waar wacht je nog op? Onderneem vandaag nog actie en plan je gratis adviescall in met adviseur Sayna de Voogd van de Gouden Ananas. Het kost je slechts 30 minuten, maar het levert veel op. Want binnen 30 minuten leggen we de vinger op de pijnlijke plek en kijken we vooruit, welke acties gaan jullie verder helpen.

Hieronder kun je eenvoudig en snel een moment inplannen dat je uitkomt. Met wie ga je bellen? Sayna de Voogd met meer dan 12 jaar ervaring komt ze snel tot de kern, waardoor we het maximale uit onze call. Klik hier om je call in te plannen.

Veelgestelde vragen

In 1,5 maand marketingadvies ik weet niet of wij wel zoveel tijd kunnen vrijmaken

Geen probleem, wat in 1,5 maand kan, kan natuurlijk in meer tijd gebeuren. Al adviseren we wel zo snel mogelijk tot het plan te komen, zodat het in de praktijk kan worden gebracht. Daar zien jullie namelijk het resultaat met betrekking tot de ambities.

Advies op basis van de organisatiestrategie en -identiteit klinkt goed, maar die hebben we niet. Wat nu?

Dit is de basis van het adviesplan. Uiteraard kunnen we ook helpen om dit uit te werken alvorens we met het adviesplan aan de slag gaan. Dit levert hoe dan ook winst op als het gaat om jullie ambities realiseren.

Hoeveel medewerkers moet het bedrijf hebben?

Ondanks dat het advies voor elke type onderneming relevant is, focust de Gouden Ananas zich op bedrijven met 50-150 medewerkers. Iets meer of minder kan natuurlijk, maar heb je veel minder medewerkers dan is businesscoaching mogelijk een beter alternatief. Heb je er veel meer dan? Plan dan toch de call in, want dan kunnen we de teams die zich met marketing bezighouden zeker adviseren en coachen in hun werk.

Mijn bedrijf werkt in een speciale sector, kunnen jullie dan wel helpen?

Goede vraag, de afgelopen 10 jaar hebben we bedrijven uit talloze sectoren geadviseerd. Van de zakelijke dienstverlenings-, vastgoed-, leisure-, financiële dienstverlening-, mobiliteits-, energie- en de publieke sector ga zo maar door. Van startup binnen een grown up, tot bedrijven die al 50 jaar bestaan, maar een broodnodige impuls nodig hadden. Doe eens gek en daag ons uit, in welke sector zijn jullie actief?

Dit klinkt goed, maar zo anders dan wat andere marketingbureaus vertellen. Hoe komt dat?

Grappig als Sayna op gesprek gaat bij potentiële klanten krijgt ze dit vaker te horen. Dit zit hem in het feit dat we naar meer kijken dan de promotie van het bedrijf. Het advies is integraal en sluit echt aan op de identiteit en strategie van de organisatie. Het grootste verschil met de meeste marketingbureaus is dan ook dat marketingcommunicatie bij ons een onderdeel van het geheel is en bij hen de hoofdactiviteit. Beide is goed, maar de Gouden formule pakt het bewust in zijn geheel aan. Zodat jullie echt in staat zijn om als bedrijf de ambities te realiseren.

Plan je afspraak hieronder in