Hoe marketingadvies je bedrijf helpt groeien.
Wil jij je bedrijf verder laten groeien en de marketing professionaliseren? Dan ben je hier aan het juiste adres. Al meer dan 10 jaar geeft marketingbedrijf de Gouden Ananas mkb’ers en zakelijke dienstverleners strategisch marketingadvies, met als resultaat groei.
Onze klanten zijn zakelijke dienstverleners en mkb’ ers die net als jij tegen dezelfde vraagstukken aanlopen: Hoe zorg ik dat mijn marketing mij écht helpt om te groeien?
Bij de Gouden Ananas bieden we marketingadvies dat volledig op maat gemaakt is voor jouw bedrijf. Ons advies helpt je om strategische keuzes te maken die leiden tot meer zichtbaarheid, nieuwe klanten, en betere resultaten.
“Aan de hand van strategie hadden de algemeen directeur, een marketingadviseur van de Gouden Ananas en ik maandelijkse sessies. Hierin brachten we uitdagingen in, die we aan de hand van ons “One-Pager Strategic Plan” in kaart brachten. Tijdens de blanco-strategiesessies gingen we met zijn drieën aan de slag aan de hand van de geadviseerde marketingstrategie. Daar kwamen 9 van de 10 keer goede oplossingsrichtingen uit.” – Commercieel directeur, incassokantoor, Midden-Nederland.
Hoe werkt marketingadvies van de Gouden Ananas?
Een intakegesprek
We bespreken de huidige en gewenste situatie. En prioriteren de focus.
Planning
Op basis van het gesprek en een ananlyse maak ik een planning. Wat bespreken wat we oppakken.
(Twee)wekelijkse-sessie
Hierin stemmen we af en bespreken wat er is opgeleverd en wat het oplevert.
Wat kost marketingadvies?
Het uurtarief bedraagt € 157 exclusief 21% btw. Wil je liever op locatie afspreken? Per reisuur kost dit € 80 exclusief 21% btw en locatiekosten.
De sessies zijn online en duren gemiddeld een uur. Het maken van de planning kost een dagdeel. Op deze manier heb je de kosten goed in de hand.
Je krijgt hiervoor:
- Een marketingadviseur met 14+ jaar ervaring.
- Je pakt kansen die je nu mogelijk mist.
- Inzichten in hoe je deze aanpakt.
- Je ontwikkelt een continu verbeteren marketingcultuur.
- Groei.
Dit vinden klanten van de samenwerking
We beiden ook marketing abonnementen aan. Handig voor als je ook snel het laaghangende fruit wil oogsten.
Waarom is marketingadvies belangrijk voor mkb’ers?
Als zakelijke dienstverlener werk je in een drukke markt waarin je het verschil wil maken. Door te focussen op waardecreatie voor je markt, klanten en medewerkers creeër je echt onderscheidend vermogen.
“Onze marketingadviseur van de Gouden Ananas sloot maandelijks aan bij zowel het directieoverleg als managementoverleg. Aan de hand van het marketingadvies hielp ze ons focus te behouden en structureel te werken aan de beste klantbeleving en dienstverlening. Liep het ergens spaak dan werden er werksessies voor het hele bedrijf georganiseerd, rondom thema’s die voortkwamen uit de feedback van medewerkers en klanten. En nu zijn we op een punt beland dat we het zelf voort kunnen zetten.” – Algemeen directeur, vastgoedbedrijf, Midden-Nederland.
Zo pak je dit samen met een marketingadviseur van de Gouden Ananas aan
Hoe je dat doet? Door de hele marketingmix te analyseren en te optimaliseren. Met marketingadvies van de b2b marketingbureau de Gouden Ananas nemen we deze mix helemaal mee in het advies. Denk aan:
Product
Denk aan innovatie of verbetering van het dienstenportfolio.
Plaats
Verken betere distributiekanalen, zoals samenwerkingspartners.
Prijs
Het analyseren en optimaliseren van de prijsstrategie.
Promotie
Een duidelijke strategie, met bijvoorbeeld contentmarketing.
Personeel
Werk continu aan waardecreatie voor medewerkers.
Processen
Verbeter en/of richt waardecreatie processen in.
Physical evidence
Het verzamelen van bewijs van de kwaliteit van jullie dienstverlening.
Planeet
Voer manieren door om waarde te creëren met minimale impact.
Dit zorgt voor continue optimalisatie van de waarde die jullie creëren.
Als je je hierin herkent is marketingadvies wat je nodig hebt
- Je wilt je bedrijf naar het volgende niveau brengen.
- Je team en jij hebben hier ideeën over. Toch ontbreekt er iets.
- De marketing die jullie doen is vooral gericht op promotie en mist professionaliteit.
Je bent niet alleen. Meer dan 46% (n=224) van de mkb-directeuren in de zakelijke dienstverlening geven namelijk aan dat ze geen marketingstrategie hebben. Dat terwijl ze wel de ambitie hebben om te groeien.
Gelukkig helpt de Gouden Ananas al 10 jaar directie- en managementteams met strategisch marketingadvies. Zodat de markt weet waar jullie voorstaan, jullie nog klantgerichter werken, medewerkers nog blijer worden en er kwalitatieve marketingleads binnenstromen.
Natuurlijk vraagt dat om een goede aanpak. En dus ook om wat voorbereidend werk, maar het levert gelukkig ook veel op. Luister maar naar Matthias die vertelt over onze samenwerking en wat het hun ICT-bedrijf heeft opgeleverd.
Dus hebben jullie behoefte aan onderbouwt en doelgericht marketingadvies? Laat je helpen door een ervaren marketingadviseur van de Gouden Ananas. Lees snel verder.
Hierom schakel je een marketingadviseur van de Gouden Ananas in
- Meer dan 10 jaar ervaring.
- Advies over de gehele marketingmix.
- Fun.
- Strategisch en toch verfrissend praktisch
Ben jij klaar om te groeien?
Wil je weten dit de juiste keuze is voor jouw ambitie? Plan dan een vrijblijvende kennismaking in. Gewoon, via Teams. Kies hieronder een moment dat je goed uitkomt en we spreken elkaar snel.
Veelgestelde vragen
Wat als we niet voldoende tijd kunnen vrijmaken om in twee maanden tot het marketingadvies te komen?
Geen probleem, wat in 2 maanden kan, is natuurlijk ook in meer tijd mogelijk.
Al adviseren we wel zo snel mogelijk tot het plan te komen, zodat het in de praktijk kan worden gebracht. Daar zien jullie namelijk het resultaat met betrekking tot de ambities.
Advies op basis van de organisatiestrategie en -identiteit klinkt goed, maar die hebben we niet. Wat nu?
Uiteraard kunnen we helpen om dit uit te werken, voordat we met het adviesplan aan de slag gaan. Kortom, geen man over boord, alleen een extra tussenstap om te nemen. En het goede nieuws is dat dit hoe dan ook winst oplevert.
Hoeveel medewerkers moet het bedrijf hebben?
De Gouden Ananas is goed in het helpen van bedrijven met 50-250 medewerkers.
Mijn bedrijf werkt in een speciale sector, kunnen jullie dan wel helpen?
Goede vraag, ondanks dat we zijn gespecialiseerd in de zakelijke dienstverlening hebben we de afgelopen 10 jaar bedrijven uit talloze sectoren geadviseerd. Bekijk de sectoren hier.
Dit klinkt goed, maar zo anders dan wat andere marketingbureaus vertellen. Hoe komt dat?
Dat komt doordat we naar de hele marketingmix kijken niet alleen naar de P van Promotie (marketingcommunicatie), zodat jullie in staat zijn om als bedrijf de ambities te realiseren.