De Kamer van Koophandel en andere publieke instellingen zoals de Gemeente Utrecht vroegen de Gouden Ananas om ze te helpen ondernemers social media marketing te leren. Omdat deze publieke instellingen een faciliteerde rol naar ondernemers hebben, schakelen zij hier experts voor in. Onder andere omdat Sayna al in 2013 het Stappenplan social media maakte, worden wij voor dit soort activiteiten gevraagd.
Resultaten
- 3 sessies met meer dan 400 deelnemers.
- Een praktische handout in de vorm van een stappenplan om met de social media marketing aan de slag te gaan.
Verder
Dat marketingbedrijf de Gouden Ananas graag kennis deelt, blijkt wel uit het ruime aanbod van blogartikelen over marketing en gedragsverandering en de gratis e-boeken en templates. Ook de Gouden Marketing Scan helpt ervaren ondernemers op weg. Daarnaast geeft Sayna de Voogd gastcolleges voor onder andere de Hogeschool Utrecht. Ook heeft ze bij talloze ondernemersverenigingen inspiratiesessies georganiseerd en was ze vaste trainer bij de Utrechtse Ondernemers Academy, waar deelnemer Eugène zijn videoreview over deelde. Daarnaast adviseerden we diverse zakelijke dienstverleners bij hun groeiambities, waaronder Family Office de Regt, Triventie, Conspect, GTS-online en Accountor. Maar ook in het publieke domein zijn we thuis in het kader van gedragsverandering, zie ook de casus Zwerfafval bestrijden en het onderzoek dat we deden voor ODRU. Of de social media strategie voor een programma van RTL 4.