Geen bezoekers op de b2b e-commerce site?

Ervaringen van een de accountmanager
Dit bedrijf uit de Drechtsteden-streek (Zuid Holland), had een Amerikaans moederbedrijf. Het bedrijf in Nederland mag zelfstandig opereren, uiteraard stuurt het Amerikaanse moederbedrijf wel continu aan op beter resultaat. Dat was dan ook de reden dat ze een webshop lieten bouwen. Alleen bleef concreet:

  1. Er kwamen te weinig bezoekers 
  2. En daarmee ook de verkoop vanuit de webshop bleef ook

We hielpen een kernteam van het bedrijf met twee korte powersessies, namelijk:

Enkele van de resultaten

“Met behulp van het Doelgroepen-spel krijg je snel door welke doelgroep nou écht potentie heeft voor het bedrijf. Wat ik hier prettig aan vond was dat er geen ellenlange discussies plaatsvonden, maar dat we snel ‘to the point’ kwamen. Na het Doelgroepen-spel vulden we samen de marketingtrechter met concrete activiteiten in. Dit heeft zeker toegevoegde waarde, je ziet namelijk echt voor je hoe je op verschillende manieren je potentiële klanten kan bereiken en activeren. Al met al heb ik de samenwerking als zeer prettig ervaren.” – Kevin, Accountmanager promotionele producten & relatiegeschenken

Wil je ook een sessie met het Doelgroepen-spel?

Op deze pagina vertellen we meer over de sessie Doelgroep bepalen.

Verder

Marketingbedrijf de Gouden Ananas deelt graag kennis, bijvoorbeeld bij MBO- en HBO-instellingen, zoals de Hogeschool Utrecht. Maar ook met ondernemers zoals tijdens de startersdag van de KVK en bij de Utechtse Ondernemers Academy. Deelnemer Eugène deelt zijn ervaring van zo een sessie over klantsegmenten bepalen. In haar blog over marketing en gedragsverandering en in de vorm van gratis e-boeken en templates. Ook adviseren we bedrijven, zoals Family Office de Regt, incassokantoor Accountor,