Onderzoek doen. Versnel met de juiste inzichten.
We helpen directeuren in de zakelijke dienstverlening met strategisch marketingadvies wat helpt bij het realiseren van de groeiambities. Het zorgt namelijk voor focus in wat jullie moeten doen om te groeien.
Hoe? Nou door onderzoek te doen, brengen we de kansen en bedreigingen in kaart, voor maximale focus in wat wel en niet te doen. Er zijn tenslotte 1.001 manieren om te groeien, maar welke gaat voor jullie werken? Na het vaststellen van de organisatiekern en de gewenste situatie, zijn we klaar voor de volgende stap, onderzoek doen.
Daarom is onderzoek doen belangrijk
Het onderzoek doen we met als doel het gat tussen de gewenste situatie en de huidige situatie inzichtelijk te maken. Wat moet er vanuit de marketingmix gebeuren om daar te komen?
Aanpak
Afhankelijk van de situatie en vraag, onderzoeken onder andere:
- Hoe medewerkers het bedrijf zien en ervaren.
- Wat huidige klanten vinden.
- Wat er op de markt gebeurt door middel van markt- en trendonderzoek.
- Hoe concullega’s op de markt zich gedragen.
- Ook onderzoeken we het huidige businessmodel en waardepropositie.
Door onderzoek te doen brengen we de interne sterke, zwakke punten, kansen en bedreigingen in kaart. Die verwerken we in een overzichtelijke SWOT-analyse, dit verwerken we in de volgende stap in de b2b marketingstrategie.
Marketingbedrijf de Gouden Ananas werkt hierbij met diverse marktonderzoekmethode. Denk aan deskresearch, literatuuronderzoek, interviews en enquêtes. Zo krijgen creëren we inzicht in wat de beste aanpak is om de gewenste situatie jullie nieuwe werkelijkheid te maken. Oftewel om de groeiambitie te realiseren.
Dit zegt deze directeur over onze samenwerking
“Je gaat op onderzoek uit naar partners en iedereen beloofd hetzelfde. Maar hoe weet je of het klopt. Ik ben met de Gouden Ananas in zee gegaan vanwege de brede aanpak. En het vertrouwen is gaandeweg ontstaan, omdat ik merkte ‘hey daar krijg ik goede adviezen'”. – directeur ICT bedrijf Flevoland.
Deliverable in de fase onderzoek doen
Ook in deze fase werken we toe naar een one-pager met inzichten, zodat het werkbaar en vertaalbaar is naar de volgende fases advies en implementeren encontinue verbeteren.