Communicatietraining

De dierenambulance Amersfoort is een vrijwilligersorganisatie. Waar mensen werken met een hart voor dieren. Je kan je waarschijnlijk wel voorstellen voor wat voor soort situaties vrijwilligers komen te staan. Van zeer verdrietige tot bijna agressieve eigenaren van honden en katten die zijn betrokken bij een ongeluk of vergiftiging. Daarnaast zorgt goede communicatie ook voor betere interne samenwerking, waardoor ze de dieren en mensen nog beter kunnen helpen.

Dat was de reden om de vrijwilligers te trainen in betere communicatietechnieken. Hiervoor schakelde de Dierenambulance Amersfoort marketingbedrijf de Gouden Ananas in.

“De Dierenambulance Amersfoort wordt volledig gerund door vrijwilligers. Ik zit in het bestuur hiervan. Omdat we allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben is het natuurlijk in ieders voordeel om de interne en externe communicatie zo soepel mogelijk te laten verlopen. Daarom hebben we Sayna van de Gouden Ananas ingeschakeld om een communicatietraining te komen geven. De aanpak van Sayna werd als erg plezierig ervaren, met name omdat ze op een luchtige manier beladen onderwerpen kan behandelen.

Tijdens de communicatietraining hebben de vrijwilligers onder andere geleerd hoe ze rustig kunnen blijven tijdens meningsverschillen, hoe ze op een goede manier kunnen communiceren met elkaar en hoe ze kunnen voorkomen dat ze zich onnodig aangevallen voelen. Uit de evaluaties bleek dat de vrijwilligers veel aan deze training hebben gehad en deze ook in praktijk hebben gebracht. Nu herinneren ze elkaar aan de training en wat er geleerd is wanneer er zich communicatie-uitdagingen voordoen. Al met al zouden we deze communicatietraining absoluut aanraden!” – Mariëlle, bestuurslid Dierenambulance Amersfoort.

Verder

Werkten we voor Landal Greenparks, GTS-online, Herrmann, Triventie en gaf Sayna de Voogd gastcolleges op onder andere Hogeschool Utrecht. Ook onderzochten we de medewerkerstevredenheid naar aanleiding van een beleidsverandering bij ODRU.