Gouden Marketingworkshop
Een incompany marketingworkshop helpt jou en je team om binnen een paar uur tijd praktische kennis op te doen of juist strategische keuzes te maken.
Je vindt op deze pagina het aanbod marketingworkshops en strategieworkshops van b2b marketingbureau de Gouden Ananas. Alle sessies worden verzorgd door een marketingadviseur met meer dan 10 jaar ervaring.
Ontdek hoe een gouden marketingworkshop jou en je team helpt om scherpere, effectievere marketingkeuzes te maken. Keuzes die jullie helpen bij het behalen van de organisatiedoelstellingen, aanslaan bij doelgroepen en zo zorgen voor duurzame groei. Het fijne aan een marketingworkshop van marketingbedrijf de Gouden Ananas? Dat je optioneel ook post-workshop ondersteuning kunt aanvragen. Zo weet je zeker dat jullie het harde werk tijdens de b2b marketingworkshop, doorzetten in het dagelijkse werk.
Welke marketingworkshop past het beste bij jullie behoefte?
Strategieworkshop
de heidag
Bepaal samen met je team de organisatie-identiteit en ambities.
Marketingworkshop Doelgroep Bepalen
Kies de best passende doelgroepen voor het bedrijf.
B2B Marketingworkshop Proposities bepalen
Maak waardeproposities voor diverse doelgroepen.
Strategieworkshop: Stakeholders
Manage de betrokkenen nog beter tijdens projecten.
Door de jaren heen zetten we door ons ontwikkelde marketingworkshops en maatwerk workshops in. Allemaal met een duidelijk doel, het bedrijf helpen versnellen. Zo ontwikkelde we met onze partner Pridea Boostcamps voor Landal, om de interne innovatie te versnellen. Enkele ervaringen van onze klanten:
Wil je liever een marketingworkshop op maat? Dat kan! Hier zijn enkele thema’s waar we vaker workshops over geven:
- Businessmodelcanvas
- Contentmarketing
- Zoekmachinemarketing (niet technisch)
- AI potentieel benutten
- E-mailmarketing
- Betere samenwerking binnen teams
- Klantgerichter werken
Wil je meer weten neem contact op of plan een gratis kennismakingsgesprek in.
“Uit onze marketingstrategie gemaakt door de Gouden Ananas kwam naar voren dat we klantgerichter wilden werken, maar niet goed wisten hoe. Daarom heb ik Sayna gevraagd om elk kwartaal een teamsessie met het hele bedrijf te faciliteren (45 medewerkers). Elke sessie had een specifiek thema, inspiratie, acties bedenken en afspraken over hoe dit blijvend te doen. Hierdoor zag ik dat mijn medewerkers ook na de sessies werkelijk met het thema aan de slag gingen. Een mooi voorbeeld is dat uit intern onderzoek bleek dat collega’s weinig complimenten gaven aan elkaar. Sayna bedacht ‘Complimentenbingo’, door zoiets eenvoudigs nam het aantal complimenten flink toe.” – Algemeen directeur, makelaarskantoor in Utrecht.
Al meer dan 10 jaar zijn strategieworkshops onderdeel van onze werkwijze.
Als we klanten adviseren over de b2b marketingstrategie zijn de workshops hier standaard onderdeel van. De reden hiervoor is eenvoudig:
- Het versnelt besluitvorming
- Zo voorkom je het not-invented-here-syndroomen en krijg je draagvlak voor de strategie
- Het zorgt ervoor dat deelnemers elkaar in de toekomst aanspreken over de gemaakte strategische keuzes.
- Deelnemers leren waarom keuzes gemaakt worden en op basis waarvan.
Op die manier werkt een strategieworkshop door in de toekomst en draagt het bij aan duurzame groei. Wetenschappelijk onderzoek, onder meer dan 1.300 bedrijven uit het Verenigd Koninkrijk, wijst uit dat strategieworkshops en daarmee ook marketingworkshops een belangrijke rol spelen bij de strategische planning van bedrijven. Lees er meer over.
Drie redenen om voor de Gouden Ananas te kiezen
De 10+ jaar ervaring in het adviseren van mkb’ers, maakt dat we snel de diepte ingaan en de adviezen echt relevant zijn.
Onze workshops kunnen altijd worden voorbereid, dan wel worden opgevolgd met aanvullend onderzoek. Zo werk je aan meetbare groei.
De gouden marketingworkshops als incompany workshop af te nemen. Uiteraard kan deze dienst ook in combinatie met begeleiding afnemen.
Wat is een marketingworkshop?
Een marketingworkshop is een sessie waarin we samen met jullie team aan de slag gaan met een specifiek onderdeel uit de b2b marketingstrategie. Het woord marketingworkshop geeft het natuurlijk al aan, we gaan daadwerkelijk aan de slag. Zodat de tijd goed wordt besteed en beslissingen en concrete acties worden geformuleerd. Afhankelijk van je vraag en behoefte nemen we je in maximaal een dagdeel mee door middel van uitleg, ervaren en doen. Voor het bepalen van doelgroepen en stakeholders werken we met een serious game. Hieronder de korte uitleg van het Doelgroepen-spel.
Wie is de trainer?
Ik, Sayna de Voogd, oprichter en adviseur van de Gouden Ananas, hét marketingbureau uit Den Bosch, geef de workshops. Met regelmaat verzorg ik deze workshops als onderdeel van de strategie, maar ook als gastdocent bij de Hogeschool Utrecht, MBO Utrecht. Ook heb ik op de startersdag van de KvK deelnemers meegenomen in de wereld van socialmediamarketing. Gaf ik workshops bij een ondernemersacademie in Utrecht en contentmarketingstrategieworkshops voor directies van een bedrijvengroep. Daarnaast ben ik schrijver van diverse publicaties over marketing, zie ook marketingkennis, gastblogger bij Frankwatching en ontwikkelde ik diverse strategische serious games. Wil je weten wat voor energie ik uitstraal? Bekijk dan het filmpje hieronder. Hopelijk tot snel!
Wil je weten wat de mogelijkheden zijn?
Plan dan een kennismakingsgesprek in op een moment dat jou uitkomt.