Om te beginnen goed om te zien dat jullie de interne communicatie willen verbeteren. Slechte interne communicatie heeft zo zijn uitwerking op de samenwerking en verhoudingen binnen het bedrijf, zonde! Maar ga je dit nu zelf aan de hand van tips oppakken (scroll dan naar beneden voor de tips!), of pak je het samen met een adviesbureau aan?
Goede vragen. Waar je antwoord op gaat krijgen. Wij, de ananasmarketeers van de Gouden Ananas, zetten de voordelen op een rij:
- Samen met een objectieve ervaren partij werk je sneller naar resultaat.
- Binnen 3 weken aan de slag met een maatwerk interne communicatiestrategie.
- Sneller aan de slag door ondersteuning van experts.
Willen jullie de samenwerking tussen afdelingen verbeteren, klik dan hier.
Interne communicatie verbeteren tips
Willen jullie liever zelf aan de slag? Dan zetten we het laaghangend fruit voor je op een rij:
- Krijg een duidelijk beeld van de verschillende interne doelgroepen. Een Doelgroep sessie kan jullie hierbij helpen.
- Neem de vorm/de kanalen eens goed onder de loep. Bekijk ter inspiratie: ‘Bekijk jij de eigen interne communicatie wel?’
- Betrek collega’s bij het verbeteren van de interne communicatie.
- Laat je inspireren over interne communicatiemiddelen.
- Zoeken jullie iets meer uitdaging? Zet interne communicatie dan in als management instrument. Hoe? Dat lees je hieronder.
- Ga het gesprek aan in plaats van te zenden. Gebruik dan de 4 Gouden C’s voor succesvolle communicatie (download via het formulier).
Download gratis deze handige whitepaper over succesvolle communicatie. Volg je hierin liever een incompany training? Die verzorgen we ook graag zoals onder andere bij de Dierenambulance deden.
[activecampaign form=11]
Weten hoe je interne communicatie inzet als managementinstrument?
Die vraag beantwoorden wij graag. Want als we met klanten aan de slag gaan, zien we altijd mogelijkheden om méér te halen uit de potentie van collega’s. Of het nu gaat om hun interne of externe activiteiten. Logisch, omdat bij zakelijk dienstverleners collega’s het meest waardevolle zijn wat de organisatie de klanten biedt. Daarom raden we aan hier aandacht aan te besteden bij interne communicatie. Dus interne communicatie als managementinstrument voor je te laten werken.
Hoe je niet alleen de interne communicatie verbetert, maar deze ook echt voor je laat werken? Nou bijvoorbeeld door de bedrijfsdoelstellingen via diverse officiële én speelse kanalen te delen of door thema’s onder de aandacht te brengen en collega’s actief op te roepen tot actie. Ook geeft het vrijgeven van de interne communicatie aan alle collega’s veel positiviteit. Omdat er dan echt intern wordt gecommuniceerd, waar jullie als directie en/of management ook weer veel van opsteken.