Hebben jullie een arbeidsmarkt marketing plan (ookwel arbeidscommunicatie plan genoemd) nodig? En willen jullie hierbij een ervaren adviseur inschakelen? Top, want bij de Gouden Ananas ben je aan het juiste adres. Met meer dan 8 jaar ervaring in het strategisch en tactisch adviseren van directies en MT’s op het gebied van integrale marketing zijn we de juiste partij.

Waarom een arbeidsmarkt marketing plan laten maken?

Doen jullie hetzelfde als wat jullie altijd doen als het gaat om het plaatsen van vacatures? Een advertentie in het lokale krantje of de vacature op de website plaatsen en ‘fingers crossed’? Waarschijnlijk levert dit onvoldoende de gewenste resultaten op, anders bezocht je deze website nu niet.

Recent sprak ik met een Hr-medewerker die aangaf dat ze als bedrijf graag willen verjongen, maar de middelen die ze inzetten om nieuwe krachten te werven matchen niet helemaal. Zo was de website (nog) ongeschikt om een vacature op te plaatsen en was een advertentie in de lokale krant het enige middel dat bij werving werd ingezet. Zonde want zo bereik je de jongere doelgroepen niet. Een goed (maar bondig) plan helpt hierbij.

Je krijgt bij de Gouden Ananas een plan op maat. Dat doelgericht is, je voorziet van een aantal persona’s met hun eigen middelenmix en tips voor de verantwoordelijke(n) binnen de organisatie om lerend vermogen te creëren om elke keer weer beter te presteren.

Wat heb je nodig?

Soms zit meer succes in een kleine verandering zoals het laten schrijven van de vacatureteksten. Maar als je niet de juiste kanalen weet in te zetten om de gewenste kandidaten te bereiken, blijft het effect natuurlijk ook beperkter. Benieuwd wat voor jullie het beste helpt? Neem contact op voor een telefonische kennismaking.

Een arbeidsmarktcommunicatie plan op maat gemaakt. Hoe gaat dat in zijn werk?

1. Samen inventariseren we wat er nu al is, wat er wordt gedaan en wat er goed gaat en wat niet.
2. Plan van aanpak + akkoord.
3. De Gouden Ananas pakt aan wat nodig is en versterkt wat al goed gaat.
4. De hr-afdeling kan aan de slag met het gerichter uitzetten van vacatures en arbeidsmarkt communicatie.

Waar kun je aandenken? Hebben jullie al een goede definitie van jullie bedrijfsidentiteit en cultuur? Zodat we die over kunnen brengen op de arbeidsmarkt? Dan vertalen we dit naar een strategie. Heb je die nog niet? Dan wordt die samen met collega’s in kaart gebracht om vervolgens naar de arbeidsmarkt te worden gecommuniceerd.

1
2
3
arbeidsmarkt marketing plan laten maken
1

Hi, mijn naam is Sayna

2

Ik ben marketing- & communicatiestrateeg

3

En help je graag met mijn ruim 9 jaar ervaring

Wat heb je nodig?

Soms zit meer succes in een kleine verandering zoals het laten schrijven van de vacatureteksten. Maar als je niet de juiste kanalen weet in te zetten om de gewenste kandidaten te bereiken, blijft het effect natuurlijk ook beperkter. Benieuwd wat voor jullie het beste helpt? Neem contact op voor een telefonische kennismaking.

Een arbeidsmarktcommunicatie plan op maat gemaakt. Hoe gaat dat in zijn werk?

1. Samen inventariseren we wat er nu al is, wat er wordt gedaan en wat er goed gaat en wat niet.
2. Plan van aanpak + akkoord.
3. De Gouden Ananas pakt aan wat nodig is en versterkt wat al goed gaat.
4. De hr-afdeling kan aan de slag met het gerichter uitzetten van vacatures en arbeidsmarkt communicatie.

Waar kun je aandenken? Hebben jullie al een goede definitie van jullie bedrijfsidentiteit en cultuur? Zodat we die over kunnen brengen op de arbeidsmarkt? Dan vertalen we dit naar een strategie. Heb je die nog niet? Dan wordt die samen met collega’s in kaart gebracht om vervolgens naar de arbeidsmarkt te worden gecommuniceerd.

Een arbeidsmarktcommunicatie plan op maat gemaakt. Hoe gaat dat in zijn werk?

1. Samen inventariseren we wat er nu al is, wat er wordt gedaan en wat er goed gaat en wat niet.
2. Plan van aanpak + akkoord.
3. De Gouden Ananas pakt aan wat nodig is en versterkt wat al goed gaat.
4. De hr-afdeling kan aan de slag met het gerichter uitzetten van vacatures en arbeidsmarkt communicatie.

Waar kun je aandenken? Hebben jullie al een goede definitie van jullie bedrijfsidentiteit en cultuur? Zodat we die over kunnen brengen op de arbeidsmarkt? Dan vertalen we dit naar een strategie. Heb je die nog niet? Dan wordt die samen met collega’s in kaart gebracht om vervolgens naar de arbeidsmarkt te worden gecommuniceerd.

Arbeidsmarkt marketing anno 2020

Omdat onze maatschappij in razend tempo verandert, kunnen bedrijven niet ander dan mee veranderen. Om zowel de klant als medewerkers bij te blijven of liever voor te blijven. Dit gaat over vraagstukken rondom betere interne samenwerking, innovatie en arbeidsmarkt relaties.

Een van de belangrijke trends van de afgelopen tijd is onder andere de aandachtseconomie (bron: Thaesis.nl: “100 meest relevante maatschappelijke trends”), waarin potentiële collega’s (en klanten) 24/7, non stop worden bestookt met informatie. Daarom is het nog belangrijker om onderscheidend, opvallend, integer, eerlijk en aantrekkelijk te zijn als werkgever. Om voor het bedrijf en de kandidaten de juiste match te vinden.

Voorbeeld

Een klant actief in de vastgoedsector, leek op het eerste oog niet veel bijzonders te doen, de Gouden Ananas adviseerde het over innovatie en marketing. Hieruit putten we al snel inspiratie, omdat de identiteit een hoge mate van ondernemerschap van medewerkers had. Mooie teambonussen en gezelligheid binnen de subteams.

Dat vertaalde we in een strategische positionering voor zowel klant- als medewerkerkant: een nieuwe huisstijl, website en marketingmiddelen. En natuurlijk het arbeidsmarkt marketing plan . In het arbeidsmarkt marketing plan ontwikkelde we een concept, communicatiestijl én middelenmix per gewenste medewerkersdoelgroep. Zo wierven we de ene vacature op social media als Instagram en Facebook en op vacaturesites die pasten bij het type kandidaat. Terwijl we andere rollen uitzetten op LinkedIn, andersoortige sites en netwerken. Doelgericht én effectief. Uiteraard is er geen one size fits all en daarom streven we naar een lerende strategie, waardoor jullie als bedrijf agile en lerend omgaan met jullie arbeidsmarkt communicatie.

Heb je een vraag over het laten maken van een arbeidsmarkt marketing plan?

3 + 5 = ?